Summa sidvisningar

måndag 12 november 2012

Lura konsumenter, gör det bara!


Jag vet inte hurdana ni andra brödkonsumenter är men jag är iallafall en sån som gärna vill ha så färskt bröd som det bara går. Därför så är jag där i brödhyllorna och glor efter påsar med imma på. Imma = tämligen nybakat bröd.
Sist jag var på Willys så hamnade jag framför Garants bröd LINGON. Såg imman, norpade en påse, såg datumet. 8:e november? Men nu var det ju den 10:e. Märkligt. Längst in låg fler påsar. På dom stod det 09 nov. Tog en sådan bara för att den var billig. Upptäcker då att den där så kallade "imman" i själva verket är ett blekvitt tryck som ska föreställa...blommor? HIMLA BRA FÖRSÖK, Garant! Och nobelpriset till det smarthuvudet som kom på själva irrimmeidén. Jag blev nästan lurad. Agda, 78, med grå starr blir det definitivt.

Ska också passa på att nämna att ibland bakar mitt duktiga jag mitt egna bröd. Det går i perioder. Har dock inte hittat något snorlätt recept, som dessutom ger ett gott bröd som alla i familjen vill mumsa på. Brödrecept, ja tack, alltså.

Dagens låt: Teddybjörnen Fredriksson - Lasse Berghagen.
Igår var Lasse "ganska snygg faktiskt" Berghagen med i Hellenius hörna. Wendy undrade om det var han som hade gjort Jätten Vist?
Nej (haha), Lasse Berghagen har verkligen inte snickrat ihop någon jätte som står och glor ut på E4:an. Han har mest snickrat ihop låtar han. Om kavajer som slängs av och gosedjur och sådär.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

http://wherewereyouhidingwhenthestormbroke.blogspot.se/2011/08/brod-for-lata-djavlar.html

Mitt standardbröd, superenkelt, supergott. De färdiga bröden låter jag ligga i en handduk, ej plastpåse, så håller de nästan nybakade-standard i flera dagar.

randigkatt sa...

Åh, tack! Ska genast checka upp detta. Misslyckas jag med brödet så ska jag inte läsa din blogg på flera veck...timmar.