Summa sidvisningar

onsdag 21 november 2012

Reflexhysteri!

Plötsligt var den bara där. Reflexvästen. Den satt på barn, den satt på tanter ute på promenad, den satt till och med på KNUTTAR (gud, så larvigt!).
Kommer ni se mig eller mina barn i reflexväst? Nej, det kommer ni inte. Aldrig någonsin. Det finns mode som jag inte hoppar på. Jag vågade vägra långa kappor på 80-talet, jag hade aldrig pösbyxor eller platådojjor heller. Jamen stentvättat då? Nixpix. Icke.
Nu kanske de här urfula gula västarna inte är någon direkt modenyck, den rähähähäddar ju för tjyven liv! men det spelar kvittar. Jag vill inte ha någon. Har jag klarat livhanken i mer än 40 år så får det vara. Och hade inte jag reflexväst som barn så behöver inte mina ungar det heller.
Jag hade till och med skitit i att tvinga på dom cykelhjälm om det inte funnits en lag som man är tvingad att rätta sig efter. Kalla mig dum och oansvarig. I can take it.

Så då vet alla det. Jag hatar inte bara klimathot. Jag hatar reflexvästar också.

Inga kommentarer: