Summa sidvisningar

tisdag 22 juli 2008

Det enda jag vill hoppa över


Tänk om man ändå var en sportfåne. Tänk vad tid och pengar Sveriges Television då skulle ödsla på lilla mig. Vad går upp mot att hoppa över en sandlåda eller att ta ett skutt över en pinne två meter upp i luften eller att kasta iväg en stav så långt man förmår? Inget. Det finns inget viktigare eller finare i hela världen. Alla är intresserade. Ingen har nåt emot att Morden i Midsomer får maka på sig för DN:s friidrottsgala. Barnen bryr sig inte alls om deras Bolibompa försvinner helt ur tv-tablån. Nä, nä, idrotten måste fram. Till varje pris. Den är V I K T I G!
Men om den nu är så förbaskat viktig - varför tar inte SVT och fixar fram en renodlad sportkanal? Som alla sportfantaster kan glo på? Jag fattar det bara inte. Så mycket sport som det tv-tävlas i numera så borde det väl funka finfint. EM, SM, DM, OS, Karjalacup, Finnkampen, Novemberkåsan, Vasaloppet, TV-pucken, Hockeypuckot och så alla dessa inför-program och så förstås, eftersnacket, när det ska benas ut varför Sverige inte tog hem det i år heller. Fast vi så gott som hade den där guldbucklan, guldmedaljen långt redan innan själva tävlingen satt igång.
KRÄKS - all sport står mig upp i halsen. Bluärk.

Dagens låt: Run to the hills - Iron Maiden. Okej, jag springer, var är den tv-fria kullen?

Inga kommentarer: