Summa sidvisningar

torsdag 31 juli 2008

Varför hon och inte jag?


Svärmor har varit här med en skvallertidning. I den läser jag att Linda Rosing har en blogg. Med 70.000 läsare i veckan. 70.000!! Jösses, om jag låtsasleker att jag är en katt med nio liv så kanske, k a n s k e, jag skulle kunna komma upp i 7.000 läsare totalt någonsin. Vad har Linda som inte jag har? Jag går in på hennes blogg och kollar. Okej. Två rejäla bomber. Ett par Kalle Anka-läppar, femtio glada gaypolare, långt ljust hår och inga rynkor. Inte konstigt alls då att jag har det som jag har det med två besökare om dagen i genomsnitt. Vem vill kolla in någon med två vändstekta ägg, ett par snipiga läppar, en eller två gaypolare (alltid nåt iallafall, glada är de med!), mörkt risigt hår och ett Botoxbefriat fejs - rynkor alltså. Jag hajar grejen nu. Jag får skärpa mig.
Sedan skriver Linda Bullibompa. Att Eva Funck skulle vara Bullibompa program ledare (sär skrivning, ha ha!). När det heter Bolibompa! Och Eva inte alls är programledare där. Eller program ledare, som Linda skulle ha sagt.
Ja ja, jag ska hålla käften. Det är Linda som inte kan stava som har 70.000 läsare. Inte jag. Fast jag kan stava till både ingenjör och abborre hur lätt som hälst.


Dagens låt: You make me feel like a natural woman - Aretha Franklin. Jamen ge mig några Botoxsprutor och Restylane i läpparna och silikon i rattarna dårå. Då kanske jag också skulle känna mig som en riktig kvinna. Kanske inte så naturlig kanske, men som en kvinna. Som sagt. 70.000...jag säger då det......


Website counter

Inga kommentarer: