Summa sidvisningar

onsdag 16 juli 2008

The mysterious pizza

Idag rök oskulden. Eller kan man säga så? Jag menar att idag var det första gången för mig. Det gick bra. Det var lite kladdigt och bökigt och jag hade envetna åskådare hela tiden men som sagt, det gick. Jag har gjort min första, alldeles egna pizza! Inga mixer eller lata genvägar här inte. Näpp - här gör vi allt från grund och botten. Egen deg, egen sås, egen fyllning. Det svåraste var egentligen att få den där jäkla degklumpen till en rund sak på en plåt. För brukar inte alla pizzor vara runda? Jo, det brukar de ju om man bortser från anarkisten Billy med sina rektangulära små fjompiga panpizzor. Min pizza fick en annan form. Inte kvadratisk, inte rektangulär, absolut inte rund, mer mystisk om ni förstår. Obestämbar. Illmarig. Uppkäftig. En uppstickare på pizzamarknaden helt enkelt!
Fantastiskt god får vi inte glömma att säga. Tyvärr lite för god för nu ser jag framför mig hur kvällarna kommer att förmörkas av tre tjatande personer med mannen i täten som går runt efter mig i lägenheten och skanderar "Vi vill ha hemlagad pizza!" Vi vill ha hemlagad pizza!". Det kan bli jobbigt i längden.
Det var ju liksom inte pizzabagare jag drömde om att bli.....

Dagens låt: Cannelloni Macaroni - Lasse Holm. "Pescatore, Vesuvio, La Bosola, Bombay...aah ahh ahh ahh ahahahhahahahahahaah - vad ni frestar mig!"

Inga kommentarer: