Summa sidvisningar

måndag 7 juli 2008

Telefåni



Website counter


Apropå avdelningen skittrista jobb. Jag har alltid sagt att jag aldrig skulle kunna jobba på fabrik. Och att mina absoluta mardrömsjobb är slaktare och lärare. Men nu har jag kommit på några till.
1. Sitta och sälja jordgubbar utanför en affär. Tiden måste gå
s å h ä r saaaakta.
2. Hålla på med provsmakningar inne i en affär. "Vill frun prova den här nya italienska korven? Den kommer från SCAN och har en saftig, kryddig och spännande smak. Ett paket kostar bara 59.90:- och då får ni den här käcka kepsen på köpet också". Aaaah, vad pinsamt. Jag skulle dö av skam.
3. Försäljare! Och då speciellt sådana där mobiltelefonoperatörförsäljare (heter det så? vicket ord!) som står inne på olika köpcentran. Ni vet dom där som hoppar fram till alla förbipasserande med ett "Har du tid en minut?" eller "Vad har du för mobilabonnemang idag?". Jag verkligen avskyr dom. Jag vet att de bara gör sitt jobb men jag känner mig som ett skrämt, stressat djur när jag ser dem i ögonvrån. Dyker de på mig blir jag förbannad och svarar oftast "Jag har ingen mobiltelefon" eller "Nä, jag har inte tid" samtidigt som jag försöker sätta nytt världsrekord i snabb gång. Och dyker de INTE på mig blir jag nästan förbannad då med. "Jaha, vad var det för fel på mig nu då? Varför såg inte jag ut som en potentiell kund?". Och så tänker jag att de var verkligen kassa försäljare. Så slappa och oengagerade! Hade jag varit deras arbetsgivare så.....


Dagens låt: Shoplifters of the world unite - The Smiths. Man borde bojkotta alla affärer som upplåter utrymme åt dessa försäljare, tycker jag. Jag vill handla mat när jag går in i en affär. Inte stå och prata telefoni med en tjugoettåring i hästsvans. Förstått?

Inga kommentarer: