Summa sidvisningar

söndag 6 juli 2008

Diskhobruden - det är jag.


När Gud skapade kvinnan gjorde han åtskilliga misstag. Varför fick vi händer exempelvis? Hade det inte varit bättre med en disktrasa vid ena ärmslutet och en torr trasa på det andra? Och fötterna som är så fula....det vore ju bättre om man hade haft nåt slags dammsugarmunstycke där istället som sög in damm, kokta potatisrester, pärlsocker, torkade pommes frites, allmänna smulor, små leksaker och skalbaggar. Eller hur?
Idag har jag, Duracellkaninens tvilling, som vanligt hoppat upp i ottan. Jag har gjort frukost åt fyra personer, diskat, torkat golv, dammat, rensat i barnens rum, gjort rent toaletten, torkat fönster samt tvättat fyra maskiner med tvätt. Det känns som om jag och disktrasan är SÅHÄR tajta. Men är ni inte två som kan hjälpas åt? undrar du nu kanske. Du har väl för sjutton en man? Ja, det är sant. Men han fick jag väcka först vid halv tolv för han behövde sova uuuuuut. För han hade minsann varit tvungen att gå uuuuuut igårkväll. Och förstås - tvinga i sig en massa öl. Dumt av honom. Så nej, vi är inte två. Jag har tre barn kan man säga, två sladdisar på tre och sex och en på 39.
Kan man gifta sig med en dikstrasa istället kanske?
Mirre Wettex. Det låter inte så pjåkigt.

Dagens låt: Wish you were here - Pink Floyd.
Vem önskar jag vore här? Ja, någon. Någon som kan passa barn, städa, rensa, damma, renovera, laga bilen, lacka om hojen och kanske säga "Men du - jag tror du behöver komma iväg lite för dig själv. Här, ta den här tusenlappen och stick iväg på nåt kul!"

Inga kommentarer: