Summa sidvisningar

tisdag 8 juli 2008

This is my life

Alla har vi väl ambitioner med livet. En del vill skaffa hus. Några vill hitta sitt drömjobb. Andra vill hitta sin tvillingsjäl och så finns det säkert några som vill rädda världen.
Jag har vissa ambitioner jag med. Låt höra.
1. Att fixa de här fyra veckornas semester. Inget jobb, inget dagis, inga rutiner! Sista meningen klingar säkert jätteskönt i vissa personers öron men i mina öron skär det och skorrar det riktigt falskt. Jag är mer en vardagsälskare. Trist, men sant.
2. Att titta på Allsången ikväll. Titta engagerat. Kanske sjunga med? Det har jag inte lyckats med än den här sommaren.
3. Se hela Morden i Midsomer idag. Förra veckan somnade jag som vanligt efter trettio minuter. Dåligt betyg. Har man en spännande intrig så somnar väl knappast åskådarna. Eller hur?
4. Inte fläska på mig mer. Medans Peter har lyckats med konststycket att skapa sig ett nytt matsmältnings- och förbränningssystem som fungerar som så att man kan äta vad, när och hur mycket man vill och ändå gå ner i vikt, så har jag kvar mitt 15 år gamla system. Det där totalt omoderna, kassa systemet som går ut på att man får ytterligare en bilring på magen om man så bara smyger förbi chipshyllorna i affären.
5. Att köra in motorcykeln i garaget. Åh, vad det tar emot. Men nu har den faktiskt stått ute i regn och rusk i tre veckor utan att jag ens tittat åt den. Den. Måste. In. I. Garaget. Nu.
6. Ingrid! Jag/vi måste ta en fika hos faster Ingrid, 90 år! Har sjukt dåligt samvete för att vi aldrig kommer till skott.
7. Få genom bilen i besiktningen. Det kommer aldrig att lyckas, jag bara vet det. Men om - då ska den säljas efter det. Någon som är intresserad av en gammal Volvo 740kombi med sollucka? Den har en massa skavanker men funkar till 100% det gör den. Pålitlig som få. Liiite törstig kanske, men ja, pålitlig som sagt. Och det betyder väl inte så lite? Jag säger som Hoola Bandoola: Vem i hela världen kan man lita på? (svar: min bil).
8. Sätta punkt. Jag gör det nu.

Dagens låt: You've got a friend - Carole King. Hur kan vi egentligen vara så hjärtlösa att vi vill göra oss av med bilen, vår kompis? Pengar är väl inte allt här i världen. Vadå att bensinen är dyr? Köper man en annan bil så ska man bekanta sig med den och hur lång tid brukar det inte ta innan har fullt förtroende för en ny vän? Återkommer i detta ärende efter den 25 juli. Efter besiktningen.

2 kommentarer:

Knegarn sa...

ett bra sätt å fira semester är att kolla på coverbandet undercover på Pirens Fiskekrog på sända. jag spelar trummor och sjunger!

Knegarn sa...

på sönda ska de va