Summa sidvisningar

lördag 26 juli 2008

Miss. Nöjd.


Vad jobbigt det måste vara att alltid vara missnöjd. Mina barn är sådana här:
Vi är hemma. "Jag vill åka och bada!".
Vi är på stranden. "Jag vill åka hem!"
Det är varmt ute. "Det är för varmt - jag vill gå in!"
Det är kallt ute. "Det är för kallt - jag vill gå in!"
Mamma sätter på en skiva hon vill lyssna på. "Jag vill titta på film. Stäng av!"
Mamma tittar på film. "Jag vill lyssna på Smurfarna. Stäng av!".
Mamma bjuder på pasta. "Åh, jag som ville ha potatis!"
Mamma bjuder på potatis. "Åh, jag som var sugen på pasta!"
FAN, vad jobbigt! Är barnen i Afrika lika missnöjda? Tror icke det - de skulle säkert hoppa av glädje om de fick min sönderkokta pasta och kanske lyssna på en glad smurfsång ovanpå det.
Undrar vad två enkelbiljetter kostar till Afrika egentligen.

Dagens låt: Should I stay or should I go - The Clash. Ska jag gå till affären och köpa chips och dipp? Eller ska jag låta bli? Å ena sidan är det lördag och jag är gräsänka som vanligt och skulle behöva tröstäta. Men å andra sidan behöver jag tröstas ändå mer imorgon isåfall eftersom magen då kommer att se ut som den rymmer ett foster i 20:e veckan.....















Website counter

Inga kommentarer: