Summa sidvisningar

fredag 18 juli 2008

En fisk som inte heter Wanda

Jag undrar. Vad gör dom här? Vad vill dom? Har jag kanske en skylt utanför huset där det står "Alla silverfiskar varmt välkomna in" och så med en pil som pekar till mitt badrum och min källare? Mig veterligen så saknas det en sådan inbjudan. Ändå är dom här. I badrummet har jag nog dödat tvåhundra stycken i år. I källaren dödar vi MINST tio om dagen. En del ser bara ut som bebisar, men jag har blivit hårdhudad, bebisarna ska bort dom med. Mina tofflor som står här nere är mordvapnet. PANG! med toffeln och så förpassas de till fiskhimlen. Hjärtlöst men nödvändigt. Om vi inte trappade upp kriget så skulle vi inte ha ett golv här nere längre. Då skulle det mer påminna om den där Jakten på den försvunna skatten-scenen där Indiana Jones kollar ner i en pyramid och upptäcker att golvet rör sig. Ormar! Så skulle vi ha det fast det skulle röra sig av äckliga silvriga saker med antenner framme på huvudet. Urrrk.
Om det är någon där ute som vet hur man får bort dom så meddela mig gärna.
Jag plockar ner skylten nu.

Dagens låt: Fiskarna i havet - Idde Schultz. Just det. Fiskar ska fan i mig vara i havet. De ska inte vara inne och gosa i lägenheter bland människofolk.



Website counter

Inga kommentarer: