Summa sidvisningar

torsdag 30 juli 2009

Dyrt mögel

Tänk om någon kunde ställa en säck full med pengar, gärna sedlar, utanför min dörr. Det skulle behövas kan jag säga. Igår damp nämligen räkningen från saneringsfirman ner i brevlådan. 6000:- vill de ha för...ja, vad då? En gubbe kom hit. Tog två kort, satte in en byggfläkt (20 min), skrev ett mejl till försäkringsbolaget (30 minuter?) samt var här och sprutade med ett medel (tog max 20 minuter det med). Jag får det till en timme och tio minuter. De får det till SJU TIMMAR! Jag ska starta en saneringsfirma baske mig. Har man inte blivit rik innan så blir man väl det då.
BLÄ för Ocab!

Dagens låt: Money - Pink Floyd.
Pengar är bland det tristaste som finns. De är roten till allt ont. Jag föreslår att vi återgår till byte av tjänster istället. Du ställer hit en byggfläkt - jag kommer och putsar dina fönster.
Du renoverar mitt badrum - jag.....stickar eh, tröjor till hela din familj?

Inga kommentarer: