Summa sidvisningar

torsdag 23 juli 2009

Onsdagkväll i bilen på vallen

Jag vet! Vi åker på bilbingo ikväll! Så sa Stefan, min bästa killkompis sedan 20 år tillbaka. Det är han som släpar med mig på pinsamheter, jämt och ständigt. Är det inte Ullared, så är det bussresor med pensionärer och är det inte nåt annat pinigt så är det bilbingo. BILBINGO! Sagt och gjort. Bilbingo fick det bli.
Man åker till Jordbrovallen, kör in på en stor idrottsplan, parkerar sin bil, går fram till en barack och köper olika brickor (ikväll jackpot på 36.000:-!!) med rodnande kinder. Klart som korvspad att man vill vinna 36 lakan.
Satte oss i bilen och tänkte att nu jäklar, nu var det vår tur att ha tur.
Får man bingo när man är på bilbingo så ska man tuta. Det gjorde typ alla bilar som var parkerade runt omkring oss. Men från vår bil var det tyst.
En vit bil med en gubbe och hans (får jag hoppas) dotter i 25-åldern satt till vänster om oss. De fick tuta TRE!!!! gånger. 7000:- vann de kräken. Pratade med konstig dialekt gjorde de med.... lät som vetlandamål eller nåt ditåt. Varför ska vetlandabor komma hit och roffa åt sig av våra jackpottar, va?
Över tre timmar satt Stefan och jag och tryckte i bilen. Till ingen nytta. SÅ urbota trist.
Nästa onsdag försöker vi igen. Då blir vi förhoppningsvis fem i bilen. Jösses, vad vi kommer att få tuta!

Dagens låt: The winner takes it all - ABBA.
Någon vinnarskalle (hatar det ordet) är man sorgligt nog inte. Jag kanske har tur i kärlek istället?



Inga kommentarer: