Summa sidvisningar

onsdag 8 juli 2009

Vem är du vem är jag?

Hur normalt är det att vara 40+ och sitta och fundera på vad man ska bli när man blir stor? Skitkonstigt är det. Men jag grubblar och grubblar.
Köra glassbilen - är det jag?
Jobba inom vården - är det jag?
Sitta i ett arkiv - är det jag?
Skriva för en tidning - är det jag?
Göra konster på en cirkus - är det jag?
Det är ju trots allt ganska många år kvar till den hägrande pensionen, målsnöret, och jag vet inte vad jag ska fylla mina alla år med. Jobb måste man ju ha. Just nu vet jag varken ut eller in. Vet inte vad jag kan och vet inte vad jag vill. Det känns sådäääär.

Dagens låt: Help! - Beatles.
When I was younger so much younger than today - I never needed anybody helping anyway. ...Won't you please, please help me. Eller nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv den där boken då!! Den som vi är många som längtar efter!/Susan

randigkatt sa...

Bok? Är du inte vetig?
Hur går det med boken du skulle medverka i? Jag är så nyfiken på resultatet.