Summa sidvisningar

onsdag 15 juli 2009

Krama mig (jag kan behöva det)

Vi har precis installerat oss ordentligt hos svärmor på Liljeholmen. Jag ligger i sängen och tar en eftermiddagssiesta och barnen och Skägget lever rövare i vardagsrummet. Plötsligt så sticker Vera, svärmodern, helt spontant in sin stora krulliga kalufs i lägenheten.
Hemma!
Snacka om chock. En normalt funtad person kanske skulle ha förvarnat barn och barnbarn att "vi kommer hem på onsdag". Men inte den här personen. No, no, no. Här leker vi stora överraskningsleken minsann.
Så vi packar snällt och beskedligt ihop oss och åker "hem". Till byggplast, byggdamm och en toa som det verkar hända....absolut ingenting med. Duscha får vi göra i ett annat liv.
Fast ett glädjeämne: Svärmodern hade med sig en hel låda med min absoluta favoritost. Romadur heter den och luktar en blandning av fis/fotsvett/kräks. SÅ GOD!!!

Dagens låt: Shut up! -Kelly Osbourne.
Ja, jag vet. Jag ska bara ta och hålla käften. Vi har det bra ändå. Men visst är det så själsligt renande att få gnälla av sig lite här och där.

Inga kommentarer: