Summa sidvisningar

måndag 6 juli 2009

En snygg och en ful

Aaaaah. Det är roligt att göra fynd. Hittade en jättestor duk på Myrorna med detta fantastiska mönster. I love 70-talet. Behålla? Sälja? Man skulle till och med kunna göra ett draperi av detta tyg. Eller nya stolsitsar. Eller sälja. Ambivalent är mitt nya chica mellannamn.
Nu dags att vila ögonen på något fult. Något r i k t i g t fult. Vår toa i källargången. Mattan är lurvig, blå och fläckig. Alla väggar är spruckna och rören ser otäcka ut. Här nere får vi göra våra behov. Säkert i en månad till. Fan. Jag säger det igen. Fan. Imorgon kör renoveringen igång igen efter ett stillastånd på över två veckor. Hoppas att våra hantverkare är riktigt effektiva nu. Jag ska stå bakom dem med en blåslampa riktad mot deras rövar hela dagarna.
Allt för att slippa källartoan.


Dagens låt: Wish you were here - Pink Floyd.
Önskar att du vore här. Min nya vita toastol. Mitt nya svarta klinkersgolv. Min nya dusch. Tänk vad lyxigt att ha ett rum i sin lägenhet som man faktiskt kan gå in i när som helst och bara ta en dusch! Otroligt lyxigt måste jag säga.

Inga kommentarer: