Summa sidvisningar

söndag 7 mars 2010

En fyllehund i huset

Vi var bjudna på tacokväll på klubben igår igen.
"Gå du" sa jag till Skägget. "Jag vill kolla på Melodifestivalen".
Han försvann nångång vid sjutiden och kom hem.....klockan 5? Eftersom jag redan hade fullt upp med en annan kille i sängen så snäste jag "Du får gå och lägga dig på soffan istället!" när Skägget irrade in i sovrummet, osandes som en hel spritfabrik.
Jag hörde att han gick och lade sig bara för att fem sekunder senare rusa upp och ut på toaletten. Ulk, ulk lät det därinifrån. Det kanske var gamla tacos de hade ätit? Eller?
Nu på morgonen så försökte jag väcka honom eftersom att jag och min kille ville ha soffan för oss själva att mysa i. Jag fick peta, peta och putta, putta på fylltratten - inget hände.
"DU FÅR GÅ OCH LÄGGA DIG I SOVRUMMET NU!" sa jag med hög uppfordrande röst.
"Mzmhg" svarade Skägget och masade sig upp, ställde sig framför dörren till barnens rum och bökade.
"DET DÄR ÄR INTE SOVRUMMET!" gastade jag.
Nu ligger åbäket i sin säng och om tre och en halv timme ska vi äta söndagsmiddag hos svärmor.
Hoppas hon bjuder på något som innehåller tacos.....muhahaha!

Dagens låt: Never again - Agnetha Fältskog & Tomas Ledin (..)
Jamen precis. Det är ju det han kommer åberopa så fort han vaknar. "Jag ska aldrig mer dricka!" Och så ska det ojjas och uhuhuas. Han som dricker så sällan kommer säkert att vara bakis i minst två dagar nu.
Öronproppar i!

Website counter

Inga kommentarer: