Summa sidvisningar

tisdag 2 mars 2010

Hur fet blir plånboken då?

Pengar. Jag avskyr egentligen pengar och allt vad dom står för. Men visst är det viktigt att man har pengar så att man klarar sig. Och det har jag. Jag är inte rik men jag har, trots att jag alltid varit lågavlönad, nästan aldrig varit med om att inte ha något kvar i plånboken dagen innan löning. Kanske beror det på att jag inte köper en massa kläder? Möbler och inredning? Jag handlar som ni kanske har förstått vid det här laget nästan uteslutande på second hand.

Nu ska jag ju börja på ett nytt jobb snart och då vore det kanske intressant att veta vad man får i lön innan man tackar JA? Jo. Frågar jag min nye arbetsgivare hur mycket jag kommer få? NÄ. Jag är ju en sån mes att jag inte gör det. Bara för att det verkar så "girigt" (jag vet att jag framstår som en idiot, jag vet det)....
Ska presentera mig på fredag och om jag har hunnit repa tillräckligt med mod så ska jag fråga.
Vore trevligt med ett svar som börjar på 2-nånting....(troligt....inte)

Dagens låt: Sitting on the dock of the bay -Otis Redding.
Där sitter inte jag. Jag sitter istället i ett klassrum och gör ingenting eftersom "min" elev har krampat och måste sova en sisådär tre timmar. Ute skiner solen. Inne gör den det inte. Nu har jag bara tre veckor kvar och sedan slipper jag torka dregel samt undvika konflikter var och varannan minut. Då blir det ett helt annat liv. Ett mer vuxet liv. Inte lika många kramar och pussar men som sagt - nåt annat.
Website counter

Inga kommentarer: