Summa sidvisningar

onsdag 19 december 2012

En riktigt sträng mamma

Hämtar den lille sjuåringen i skolan. Med sig har han en brun papperskasse fylld med egentillverkat julpynt. Vi sätter oss i bilen och gasar hemåt.
"Var Anders i skolan idag?" undrar jag. (OBS! Anders är ett fingerat namn på ett barn som varit borta mycket från skolan de senaste två veckorna).
"Nä".
"Men han är väl inte sjuk?" fortsätter jag.
"Nä. Men vet du. Ända sedan hans mamma skaffade en Iphone så vill han inte gå till skolan. Han vill bara vara hemma och leka med den!"
"Mäh, vilka KONSTIGA föräldrar han har alltså. Så kan man väl ändå inte göra?"
"Och vet du att han får allt han vill ha. Om han vill ha nåt för 300 så får han det!"
"Det är ju inte bra alls ju!" dundrar jag på och som tack får jag följande kommentar:
"Du är en RIKTIG mamma!"
Bara sådär. Rätt ut i luften. Du är en riktig mamma. Snyft.

Tror faktiskt att jag ska trycka upp en t-shirt med den texten. Eller tatuera svanken.

Inga kommentarer: