Summa sidvisningar

söndag 30 december 2012

Ett förfärligt slut!


Tittut!
Årets sista dagar alltså. Dom mellan jul och nyår - om jag hade betett mig likadant under hela året som jag gör då, då hade jag:
1. Vägt 225 kilo.
2. Haft liggsår.
3. Varit kutryggig.
4. Haft en kondition i klass med en gammal gubbe på 85 år. En gubbe som hatar all form av motion.

Nä. Det här duger helt enkelt inte. Jag kan inte äta chips varje kväll. Jag kan inte slaska i mig olika feta röror (aioli, guacamole, rödbetssallad) flera gånger om dagen. Att äta pepparkakor och hembakta smörbullar går inte an. Iallafall inte om man som jag varit inne mest hela tiden.Om jag har gått ut så har jag typ gått mellan huset och bilen (tjugo meter x2). Soffan och sängen har varit mina partners in crime. Jag har läst, läst, läst och naturligtvis, glott på teve. Sunt. Inte.
Därför så ska jag ta tag i den däringa leverrensningen nu på onsdag. Jag måste verkligen rensa ut den här kroppen, Estrellatemplet, på allt skräp som jag satt i mig.

2013 - året då min sunda själ ska få flytta in i en sund kropp!

Inga kommentarer: