Summa sidvisningar

torsdag 6 december 2012

Guilty pleasure i badrummet som man ångrar

Fotoutmaning från SPARKLING igen. I tre delar. Den ena: Ta ett kort på ditt badrumsskåp utan att fixa ordning där innan.
Okej. Take a good look! Här: Flux längst ned till vänster. Räcker till ytterligare två gurglingar. Längst upp till höger: En kokoskrämfettburk! What the f-ck? Jo, så här. Jag råkade hamna på en blogg som skrev om acne. Den här bloggmänniskan hade testat allt men nu hade hon kommit fram till att COCOSA kokoskräm var det absolut bästa att kleta in i fejset mot finnar innan sänggåendet. Jahopp. Vem var det som stod inne på en hälsokostaffär dagen efter? Ja, vem?
Nu är den dock inte till mig. Jag får max en finne om året numera, men Wendy är i farozonen. Tänkte så att säga fetmota den berömde Olle i grind. Om det funkar? Ingen aning. Men hoppas kan man ju alltid.

Den andra utmaningen: Ta ett kort på ett plagg du ångar att du köpte. Lätt. Mest ångrar jag SR-festwannabe:n, klänningen från DESIGUAL som kostade nästan 1000 pickadoller. Inte ens fem minuter har jag svassat runt i den här röda saken. Är det en julklänning då månne? Tja. Får väl ha det som nån ny slags tradition - jul= dyra Desigualobjektet. Lägg ett bud på den om du är intresserad. Jag lider inte alls av separationsångest i det här specifika fallet. Ska vi säga 500:-?

Del 3: Ta ett kort på en pryl i hemmet som är guilty pleasure. En sak man gillar men som man kanske skäms en aning för. Japp. Det får bli undulatkalendern då. Den är helt trasig men på köksväggen ska den hänga iallafall. Den har hängt där i 22 år. Inte på samma vägg förstås, men i mitt hem har den hängt i ÖVER TVÅ DECENNIER. Vem hade kunnat ana det den där kvällen på auktionsverket i Vättersnäs då jag helt oförhappandes fick den här ljuvliga saken HELT GRATIS av en snäll auktionsgubbe?
Älskar undulater, älskar gamla saker, älskar att plocka med datum. Och det bästa som finns är när det står typ 1 juni på väggen. Då är jag glad som en fågel.

Så. Färdig.

3 kommentarer:

Mitt lilla face sa...

Är du pippi långstrump som vuxen ?
Din blogg ska jag läsa varge daG

din pippi almenacka är så,,,,
anorlunda .

Sparkling sa...

Föredömligt och snabbt! Och angående undulatkalendern: Den var ju skitfräck! VILL HA!
Väntar nu på nästa utmaning...

Barasara sa...

Så roligt att få glutta in i badrumsskåp!

Trist att klänningen inte blivit använd och är en besvikelse, känner mig medskyldig som hejade på. Tycker verkligen den är snygg och att du ska använda den. Annars är det ju verkligen läge att sälja den nu med tanke på jul. Känns inte Lotta Sandin som en tänkbar köpare?

ÄLSKAR undulatkalendern. Och undulater. Det är så kul hur alla som haft undulater pratar om hur mysigt det och de var medan andra är O_O?

Känner inte till något om kokosgrejen men är misstänksam.
Jag rekommenderar istället att köpa acos acnelösning på Apoteket. 20mg/g Det svider SATAN när man baddar men där snackar vi acnedödare gigantum. http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=107395