Summa sidvisningar

torsdag 6 december 2012

Varför åkte jag inte på Robban?

Som vi (Leon och jag) har velat hit och dit om den här konserten. Skulle vi åka eller skulle vi inte? Till sist så fick mesen bestämma, dvs jag, och mesar vill inte ligga och köra över 30 mil till hufvudstaden i snökaos för att se en konsert som kanske bara är sådääär.
Nu när mesen ser den HÄR recensionen så ångrar mesen sig. Såklart.
This is the story of my life. Fast å andra sidan - mesen is alive.

Dagens låt: Fiskarna i havet - Idde Schultz.
Var ute med delar av bostadsrättsföreningens styrelse igårkväll. Vi var på Huskvarna Stadshotell och ja, det är verkligen jättefint och mysigt där inne. De hade till och med en kändis där (Zinat Pirzadeh).....men maten. Maten! Jag har aldrig gått nöjd därifrån. Så mycket kan jag säga.
Eftersom jag inte käkar kött så fick jag välja mellan fisksoppa ("mustig med aioli och en krabbklo till"), räkmacka eller pumpasoppa.
Jag tog fisksoppan som kostade 175:-. Det ångrar jag att jag gjorde. Nog för att jag aldrig har gjort fisksoppa här hemma men jag är 100% övertygad om att jag hade klarat av att göra en godare. Den som jag serverades var inte ett dugg mustig, snarare blaskig och grå (mums), man fick ytterst lite aioli till och den där otäcka krabbklon som låg och simmade i soppan var inte knäckt. Hur tar man sönder en sådan med sked? Skulle jag lägga klon på golvet och hoppa hårt på den med min dyra ECCO-klack eller?
Grr. Och ett HALVT glas vin kostade 85:-. Nej, om jag låter missnöjd så hör du rätt. Nu tänker jag aldrig mer gå dit. Inte för att äta iallafall.
Bu för trist mat. Bu bu bu för trist OCH dyr mat.

Inga kommentarer: