Summa sidvisningar

söndag 2 december 2012

Hur gör djur?


Dagens fråga som jag vill ha svar på eftersom jag undrar: Fryser inte lejon, tigrar, apor, giraffer, elefanter och zebror? Nu tänker jag förstås på dom djuriska stackarna som har haft oturen att hamna på ett zoo i kalla Norden - de är väl inte anpassade för det här bistra klimatet? Eller? Savannen = 50 grader plus. Zooet: 10 minusgrader (exempelvis så hade vi elva minus här idag på morgonen. Minus och snö. Inte så svettigt där inte.)
...verkar det som om jag har mycket viktiga saker att tänka på? Precis! Det har, hm, jag.





2 kommentarer:

Barasara sa...

Men... De är väl inomhus större delen av de kallare årstiderna? Är det inte därför djurparker bara har säsongöppet?

Fast säker är jag inte. De kanske har kläder. Och reflexväst... :)

randigkatt sa...

Fast jag tycker man ser på tv ibland att de är ute och traskar omrkring där i sina hägn på hösten exempelvis när det kanske är typ 8 plusgrader.

Reflexvästar med värmeslingor till djuren. Jättebra idé! Ju!