Summa sidvisningar

torsdag 3 november 2011

Alla faller fallerallalaaaa

Håll med om att november väl ändå är en av dom jävligaste månaderna. Ihop med januari och februari bildar de en helvetestrojka. Usch. Tvi. Spott. Det är nu man känner som starkast för att packa pappas kappsäck, nej, varför ska jag packa hans? Det får han fan göra själv. Jag vill packa MIN egna kappsäck och bara dra till nåt land där solen lyser och kvällarna är ljumma och allt är billigt och alla invånare är vänliga men inte jobbiga och så där PÅ (tips på resmål emottages tacksamt förresten).
Men nån resa lär ju inte bli av. Så då gäller det att hitta på saker som är roliga. Saker att se fram emot.
Det här är vad jag har lyckats skrapa ihop så här långt i november månad. Skralt? Tja, kanske det men jag är iallafall på G....
# Bowling med tillhörande restaurangsbesök med jobbet.
# Fest, blöt hoppas jag, hos Carro med JSS (Jönköpings schlagersällskap).
# Loppis. Äntligen ska vi stå och sälja av alla skitgrejer som vi samlat på oss igen. Jag hoppas på minst tvåtusen i extra tillskott i plånkan. Blir finfint med extra kosing nu till jul.

Dessutom funderar jag på att dra ihop till tjejfest hemma hos mig. Bara blanda ihop en massa folk som inte känner varandra och hoppas på det bästa. Det vore skitkul.
Och så vill jag gå till Matvarufabriken Kaffe på Tändsticksområdet igen. Var där för första gången igårkväll. Verkligen jättehäftigt kafé och SUPERGODA mackor. Jag tror till och med att jag skulle kunna döda för receptet på den goda senapsdressingen som ringlats över salladen till den varma mackan med tomat och avocado. Slurp.

Dagens låt: La Bamba - Ritchie Valens.
Fast jag brukar alltid sjunga la la la la lasagna iställer för la la la la labamba! Tokroligt och helcrazy, eller hur!
Jag är jättebra på att göra vegetarisk lasagne. Ja, du läste rätt. Jag gav mig själv beröm för matlagning! Skriv upp det i almanackan. "Den 3/11-2011 plussade Mirre sig själv".
För matlagning! Jag tar några utropstecken till, det är faktiskt befogat i det här fallet, !!!!!!!!!!!!!!!!! (fast fy vad det är fult med många sådana här: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

4 kommentarer:

sarak sa...

Jag har preparerat varje helg i hela november, ska bland annat på Svansjön och Veronica Maggio :)

Egentligen är januari, februari och mars vidriga. Det är mörkt, det är kallt, allt mys (=december, ljus i fönster) är förbi. Men - det blir åtminstone ljusare och ljusare för varje dag.
Gillar Kaffe men tycker ventilationen är bedrövlig, pallar inte att det luktar bränd macka om hela stället.

randigkatt sa...

Håller med om allt. fast mars står jag ut med. Preparera inte varje helg i januari bara för då blir det tjejfest här hemma.

Kaffes ventilation = jag höll på att svettas ihjäl där inne men trodde det var alla levande ljus. Ventilationen är bedrövlig i de flesta av lokalerna på Tändsticksområdet. Kommer du ihåg Kulturvinden?

Anonym sa...

För att överleva dessa mörka veckor så bokade jag och hönan (?)en helg i London! Visserligen grått, kallt och dystert där också men värmen på pubarna hoppas jag överväger föregående! Denna helgen grottar jag ner mig i eländet och sjunger sorgliga sånger och tänder ljus...sen kan det bara gå uppåt (eller;))? //Tuppen

randigkatt sa...

Åh, vad kul med London! PRECIS så ska man ju göra....bara sticka iväg...bort. Helt rätt.