Summa sidvisningar

lördag 26 november 2011

Dagens bön


Gode GUD - gör så att:
# Eddie snart går hem så Mille lugnar ner sig annars måste jag skaffa ett nytt huvud eller iallafall nya öron. VAD den ungen, Eddie alltså, skapar k a o s.

# Pappstjärnan i fönstret inte börjar brinna. Jag är alltid skitnojjig över att pappen ska fatta eld, trots att det nu är typ femte året som jag smällt upp den i fönstret. För en halvtimme sedan satte jag i en glödlampa. I samma sekund som jag var färdig såg jag att det stod "MAX 25W" inuti stjärnan. Var det en 25-wattare jag satte i eller var det en 40-wattare? Jag orkar inte titta efter för det var så himla omständigt att kränga in sin tjocka, rynkiga hand där i innanmätet. Så nu tänker jag vaffan! börjar det lukta bränt så känner jag väl det. Eller?

# Grönkålssopppan blir av den ätbara sorten. Ni vet inte hur mycket jag avgudar den gröna kålen. Däremot vet ni hur osäker jag är i köksregionerna.

# Att fler människor vågade vara som gubben jag råkade på idag. När jag släppte av AK hemma vid hennes hus så stod det en gammal man på trottoaren som ropade in till mig i bilen.
"Vart ska du?"
"Till Huskvarna!"
Då klev han fram och frågade om han fick åka med en bit. Han skulle till Tusen och en natt. (erotikcenter? nej - en restaurang tydligen). Jag nickade och så åkte vi.
"Jag heter Kenneth!" presenterade han sig.
Han såg verkligen INTE ut som en Kenneth. Sa han det för att verka lite hipp eller hette han verkligen KENNETH? Han såg faktiskt mer ut som Uno, 82 eller Sven 79. Vi pratade lite innan han var framme och bland annat så fick jag veta att hans fru hade psoriasis. Det var ju nödvändig information under den korta åkturen.
"Hejdå och tack söta tjej!" sa han när han klev av. (Jag tjej! Visst säger man tjej om sig själv ibland men när det var den här gamlingen som sa det fick han mig att känna mig som en elvaåring...)

Kenneth gjorde rätt, tycker jag. Och jag gjorde rätt. Det är så här jag vill att samhället ska se ut. Man ska våga fråga om hjälp. Man ska våga lita på varandra.
Jag ber dig GUD - gör så att världen bara består av människor som mig och Kenneth.

AMEN.

Dagens låt: Trick of the light - The Triffids.
Mysfaktorn är hög här hemma nu med alla ljus och allt. Julefrid kom. Ååååh, om bara den där Eddie kunde gå hem också......

4 kommentarer:

Anonym sa...

I love you Mirre! Dagens bästa skratt skänkte du mig!
/AK

Anonym sa...

Glömde skriva alldeles nyss!/AK

randigkatt sa...

Vad var det som var kul????

Anonym sa...

Storyn om Kenneth & jag såg ju när ni for iväg & din min sittandes i den gamla bilen.