Summa sidvisningar

onsdag 2 november 2011

Svart regnbåge

Kliver upp klockan 04.50. Lägenheten är kolsvart. Smyger runt på mina valkiga, omanikyrerade trampdynor och rotar lite förstrött i garderoben samtidigt som jag förbannar att det inte finns nån lampa att tända i taket just där garderoben är. Klär på mig. Sticker till jobbet.
......nu kom dagsljuset här och jag kan konstatera att idag får jag åka hem i följande utstyrsel:
Ett grönt linne. En röd jacka. En lila halsduk. En gul axelremsväska. Den grilliga cerisa tygväskan blir förstås pricken över i:et.

Idag är det jag som åker till Jula och införskaffar en pannlampa.
Extra starka colabottnar har jag liksom inte råd med.

Dagens låt: Shiny happy people - REM.
Idag är jag glad. Glad för att jag har ett kul jobb. Glad för att jag får gå hem tidigt idag. Glad för att barnen ska på utflykt med fritids och inte är tillbaka förräns vid sisådär halv tre i eftermiddag. Å så bra. Å så gla'.

Inga kommentarer: