Summa sidvisningar

måndag 21 november 2011

Ökänd i det okända



Jörgen Gustafsson. Large? Nej. Small? Nej. Medium? Ja!
Första gången jag såg honom på teve så bara skrek jag rätt ut. "Han känner jag ju!!!" Det var en reflex.
Jag känner honom inte alls men jag är HUNDRA PROCENT säker på att jag haft med honom att göra på ett eller annat sätt via mitt förra jobb. Då, på Kulturhuset, hade man ju att göra med både kreti och pleti. Det var konstnärliga, KONSTIGA, tanter som gjorde pyramider av skräp, det var rollspelare med alvöron, det var killar i kjolar och pärlhalsband. Högt i tak alltså. Och mitt i detta måste mediale Jörgen befunnit sig någonstans, någon gång. Min känsla när jag såg honom på teve:
"Jag VET att jag inte tålde honom!"
Iallafall - idag stod det i JP att mediumet Jörgen minsann skulle komma till Folkets Park här i staden i dalen. Eftersom jag är en mycket luttrad quinna så ringde jag chefen för folkparken och kollade om detta stämde.
Det gjorde det inte. Jörgen, the man, the myth, den obehaglige jäkeln kommer först nästa måndag.
Då ska jag dit och kolla. Vi syns(k) Jörgen!

5 kommentarer:

Barasara sa...

Han var där. Och han betalade aldrig hyran... På Kult alltså.

randigkatt sa...

Säkert? I vilket sammanhang? Jag ser honom mer som gäst i fiket eller nåt....

Sarabarasara sa...

Teaterbion. Misstänker att det var någon föreläsning där desperata stackare betalade dyra pengar för inget alls. Vad sägs det att han ska göra på måndag?

randigkatt sa...

har dålig koll. Återkommer när jag har mer på fötterna...

Anonym sa...

Jag hänger gärna på! Har sett honom på tv, en blandning av sött och salt?//Tuppen