Summa sidvisningar

onsdag 23 november 2011

Tomas Ledin och jag

Konstigt att ingen av er har undrat över mitt "och så har jag kelat med Tomas Ledin". Hade jag inte varit jag och läst den har vattniga bloggen så hade iallafall jag blivit supernyfiken. Vaddå kelat? Vad menar hon? Hur kunde hon? Med den mesen?

Groupiens svar:
Susan och jag närde ju tidigt drömmar om att bli journalister. Redan när vi var tolv så var vi så kallade JUNIORJOURNALISTER på tantblaskan Hemmets Journal. Vårt första jobb: Intervjua "punkbandet" ULTRAVOX! Inte kattskit, va?
Det engelska bandet var supertrevligt och självklart fick vi blodad tand. Så fort minsta b-kändis kom till stan så var vi där och viftade med vårt block och våra banala frågor. Således har jag träffat Kal P Dal, Magnum Bonum, Ulrika Knape, VARGTASS (högljutt flämt) samt då förstås....Tomas Ledin.
Jag minns inte så mycket från vårt möte men jag minns att Tomas hade sin arm runt min axel (så kallat kel?) då Susan skulle föreviga oss med sin Kodak Instamatic.
På bilden ser det ut som om Ledin misstänker att jag lider av någon sällsynt smittsam sjukdom och jag har ett finger i munnen som hålller på och joxar med ett tuggummi. Säkert av märket BUGG. Jag halvblundar. Inte för att jag njöt av situationen utan för att jag ALDRIG I HELA MITT LIV VARIT MED OM NÅGOT MER PIIIINSAMT.

Så. Färdigbiktad. Frågor på det?

4 kommentarer:

Sparkling sa...

VARGTASS...jag dör nästan. (Vi har börjat titta på Familjen Macahan på dvd, men den är segare än jag mindes. Vargtass är LÅNGT borta, men jag ger inte upp! Ska återse honom om det så blir det sista jag gör)

Lena sa...

Vargtass ja ... jag var och tittade på honom i "Gubbakulan" i Vrigstad när han sjöng ha ha eller ja .. sjöng och sjöng ... kved fram nåt kanske var ordet.
Duane Looken hette han va ...?

randigkatt sa...

Duane Loken hette han. Det hade jag glömt. Vi intervjuade honom inne på SESAM i Jönköping. I skivaffären där. Oerhört komiskt. Han var kanontrevlig! Ugh.

Lena sa...

Men han var "gropig" i nyllet ... hade behövts en slipning där ;)