Summa sidvisningar

onsdag 16 november 2011

En besvärlig igelkott


Har du läst Igelkottens elegans? Ni vet den om den oansenliga, buttra portvaktskvinnan som blir polare med en om möjligt ännu surare 12-13-åring som heter Paloma som vill ta livet av sig bara för att hon är så enormt överintelligent? Och du har också tyckt att boken är helt UUUUUUNDERBAAAAR? Vad kul för dig.
Jag försökte börja på boken i somras men var inte riktigt på humör för buttra, franska människor. Så därför styrde jag kosan mot biblioteket och där hittade jag filmen. Igelkotten hette den. Kort och koncist.
La mig i soffan en fredagkväll och började kolla. Efter 20 minuter med dysterkvistarna så började dvd-helvetet att hacka. Filmen tog ett skutt framåt i handlingen. En japansk, något mindre butter person, hade gjort entré. Filmen rullade på fram till 1:05 och där tog det tvärstopp. DVD-skivan var väl skitig förstås. Aaaargghh! Åh, vad jag verkligen HATAR devede!
Gick tillbaka med filmen på måndagen och blev lovad att jag skulle få låna den på nytt när de slipat om DVD-skivefanskapet.
I förrgår gjorde jag slag i saken. Efter som jag var kopiöst barnledig så hade jag verkligen all tid i världen att igelkotta och ha mig.
Filmen hoppade bara några små hoppsasteg så nu lyckades jag äntligen få ett någorlunda grepp om den. Den var uuuuunderbaaaar, eller nja, bra då. Bra var den. Finner man sig själv med två våta Ted Gärdestads-kinder så vet man att man åtminstone blivit berörd.
Så härmed rekommenderas filmen Igelkotten. Hyr den bara för en tia i EN HEL VECKA. På bibblan. Hoppsan!

1 kommentar:

Sparkling sa...

Som sagt...Rock on, bibblan!