Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

Vissen vissnare vissnast


Nu har jag bestämt mig. Jag hatar människor som säger den här meningen till mig: "Men de är ju jättelätta ju!"
Nu pratar jag inte om Sara Wedlunds rumphalvor utan om orkidéjävlarna. Jag svär lite tufft här så ni ska försöka förstå sinnesstämningen. Man blir så förbannad ju!
Här drar man hem vita jävla svårstavade Phileanopsis eller vad fan dom heter, billiga är dom ju också, och hur länge varar dom? Frågar du mina hatmänniskor så svarar de förstås ett käckt "Hur länge som helst!"
Själv så är jag förvånad och tacksam om de överlever en månad. VAD GÖR JAG FÖR FEL?
En har sagt att hon vattnar sina ofta. En annan vattnar inte alls. Jag själv har lekt Maud Olofsson och lagt mig där i mitten. Inte för mycket. Inte för lite. Lite lagom. Lite mellanmjölk.

Jag åker upp på IKEA i helgen och köper en ny. En sista chans ska den där förgrymmade Phileblablablan få innan jag ger upp.

Finns det någon orkidékännare bland mina bloggläsare så...HJÄLP!!!

Inga kommentarer: