Summa sidvisningar

onsdag 10 december 2008

Ett tufft jobb

Sedan maj i år har jag stått till förfogande som springvikarie inom Jönköpings kommun. Det innebär att vissa dagar i veckan så kan de ringa mig, i värsta fall, redan klockan sju på morgonkvisten och undra om jag kan ta ett jobb i Tjottahejtti klockan åtta. Inte så kul att stå i morgonrock med håret på ända och veta att man måste göra sig respektabel SAMT göra detsamma med de små ungarna och just det ja, de måste ju till skola och dagis också innan mamman kan åka iväg på jobb. Det är aningens svettigt och blodtrycksförhöjande kan jag lova.
Men samtidigt. Det är ganska kul. Faktiskt. På en vecka kan jag vara på tre olika skolor/dagis/fritids och det är himla jobbigt och himla givande att vara med ungar. Hade jag jobbat på kvar på kontoret (jobbet jag hade innan) hade jag ju aldrig fått träffa lille fräknige Axel som bara ville leka att han var Pocahontas, eller lilla urgulliga pepparkakan Lisette som alla sa inte pratade men som ju pratade en massa med mig, eller Otto som var en liten tuffing men som kramade om mig när han skulle gå, eller Gloria som var så tung men som jag ändå lyckades få upp på min rygg för att hon ville leka häst, eller roliga Rebecka som sa att jag var hennes bästa fröken bara för att jag ritade så fint, eller Mark som alltid, varje dag, frågade "vad ska du göra ikväll?", eller Kevin som skrattade så han nästan gjorde på sig när jag attackerade honom med ett plastlejon....

.....fantastiskt underbart...jag stannar nog ett tag till....

Dagens låt: Play - Robyn.
Tänk att man kan få betalt för att leka. Eller som i måndags då vi mest åkte buss och fikade och åt. Det är ju kanon.

Inga kommentarer: