Summa sidvisningar

söndag 7 december 2008

Inte ens tre veckor kvar

Sjutton dagar kvar till jul. Jag har kallt konstaterat att jag inte hinner göra fotoalmanackor till släkten i år. Svärmor kommer bli skitbesviken, det vet jag, men ursäkta. Jag pallar bara inte. En sak hade väl varit om jag hade suttit på en guldgruva med bilder av barnen i olika roliga poser men jag är värdelös på att dokumentera telningarna. Sista månaderna har jag inte knäppt (kommer ni ihåg när man sa så?) en endaste liten bild. Jag skyller på att kameran är lika kass som jag.
Men var var jag? Sjutton dagar kvar. Till. Jul. Flämt! Jag har ju inte alls alla klapparna färdiga som jag inbillat mig. Det är bara de till barnen som är klara. Men alla de andra då? Flämt igen. Ska dom inte få något? Nu krävs det fanimig uppstramning här alltså.

Dagens låt: All I want for christmas is you - Mariah Carey.
...och en bra kamera, ett presentkort på en spahelg, en ny kastrull, en säck med pengar, en fettsugning av magen och nya plattan med Killers........

Inga kommentarer: