Summa sidvisningar

torsdag 18 december 2008

Man får vara glad åt det lilla....


Igår - två saker att glädjas åt. Det ena var att någon hade kastat en snajdig julgran direkt från skogen på vår trapp. Tack tack. En julgran värmer. Fast vad som värmer ännu mer var att jag slapp tjata på en manlig medlem i denna familj att han skulle ta in granjäkeln. Han gjorde det självmant PLUS att han engagerade ungarna i att klä den. Själv så koncentrerade han sig hårt på själva julbelysningen. Det estetiska är det inte så noga med, bara det lyser, tycks han visst tycka eftersom alla lampor bara sattes på granens vänstra sida. Skit samma. Vi har en gran.
Den andra saken att glädjas åt är den lilla röda lådan/kartongen som jag köpte för fem riksadaler på Bra&Begagnat igår. Jag vet inte vad det är med mig och kartonger i papp men jag bara älskar dom. Har ett helt gäng som bara står och skräpar. Och igår hittade jag alltså kungen bland kartonger. Jag har ingen som helst idé vad jag ska ha i den och var den ska stå men så mycket som jag diggar den så funderar jag på om den inte borde få ta Peters plats i dubbelsängen. Får ta tag i den diskussionen efter jul.

Dagens låt: Living in a box - Living in a box.
Vad himla fånigt att ha en låt som heter exakt likadant som ens band. Eller förresten. Black Sabbath har ju en låt som heter Black Sabbath... det funkar. Visst. Det är okej. Heeeelt okej.
Living in a box var det ja. Om jag bantar bort cirka 60 kilo så borde jag till och med kunna flytta in i denna lilla röda ljuvliga 70-talskartong. Banta - det får bli ett originellt nyårslöfte dårå.

Inga kommentarer: