Summa sidvisningar

lördag 20 december 2008

Klyscha: Det blir ju jul iallafall.

Imorgon startar julkarusellen med stor J. Vi får besök på eftermiddagen, julklappar ska byta ägare och jag måste baka rundbullar med fyllning samt bjuda på något mer, det lutar åt gratinerade hallon med lime och grädde. På måndag kommer tomten hit och då blir det ännu fler människor här och på tisdag morgon drar vi. Till det danske landet. Jag borde känna stress men det gör jag faktiskt inte - jag skiter i den här julen, den får bli som den blir. Najs eller bajs.
Kan bara konstatera att jag har inte hunnit putsa fönster (de ser för jävliga ut), jag har inte hunnit skura trappan och slänga mina urfula uteväxter som mest ser ut som mögliga skelett och jag har inte gjort någon julmat (räknas långkål som vi svullade i oss för två veckor sedan så h a r jag gjort nån julmat iallafall). Vi får hoppas att de har jultraditioner med julmat i Danmark också. De kan väl inte bara leva på röde pölser och gammeldansk?

Dagens låt: Det saknas lite värme - Fredá.
Det gör det ju inte alls. Det saknas ju snö och kyla för fan. Måste man åka till Nordpolen för att få uppleva en vit jul eller? Att det ska vara så förbannat svårt.

Website counter

Inga kommentarer: