Summa sidvisningar

måndag 22 december 2008

Oh helga låt

OH HELGA NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!
Jag spyr snart på Oh helga natt. Det är en av mina absoluta favoritjullåtar men efter att haft på lokalradion här nu på morgonen så börjar jag vackla. Hörde nyss Charlotte Perrelli och hennes version. Hon måste ha tänkt nånting i den här stilen inne i studion (säkert i våras):
"Den här klassikern ska jag göra fint. Jag ska bräcka både Jussi Björling och Tommy Körberg!!! Minsann!".
Resulatet: Noll poäng. Hon gapar och gapar och gapar och har helt glömt att koppla på känslorna. Det låter ungefär lika inlevelsefullt som om hon skulle stå och sjunga texten från Expressens senaste löpsedel "Sååå bantar du boooort feeeem kiiiiiilo innan nyåååååår". Du hajar.

Dagens låt: Mother - John Lennon.
Just nu springer en vansinnig dotter omkring där uppe, arga hälar hårt i golvet "Fy vilken dålig mamma jag har!" gastar hon. Ja, jag erkänner. Till och från är jag en dålig mamma. En sån som inte orkar masa sig ner till källarförrådet för att hämta upp det där jädra glittret som jag stuvade undan efter lucian. Vad ska hon med det till? Nu? Jag tänker då inte ge efter en millimeter. Ha!

Website counter

Inga kommentarer: