Summa sidvisningar

måndag 29 december 2008

Som Sara sa. Du är ekonomisk. Inte snål! Ekonomisk.

Räk.Ning.Ar. Jag hatar räkningar. Och så inihelvete typiskt att just årets kostsammaste månad alltid är den sämsta vad det anbelangar räkningarna då då! Om jag inte missminner mig, och det gör jag inte, så är det likadant i juli, semestermånaden. Vem bestämde att det skulle vara så? Säkert samma person som bestämt att om hela familjen för en gångs skull sitter samlad och ska fika/äta så ska telefonskrället ringa. Misstänker också att det är samma person som ser till att jag alltid ställer mig i fel kö.
Tillbaka till räkningarna. Det var hyran, dagisavgiften, elen, internet, telefonen, vägverkets fordonsskatt, lånen, Bokus, morgontidningen och säkerligen några till som jag nu lyckats förtränga. Usch. Fast nu ser jag fram emot januaris slut. Då ska det bli ett sant nöje att pröjsa alla de tre, max tre alltså, räkningarna som kommit som brev på posten.
Det kostar att ligga på topp! som någon klämkäck mc-brud jag kände förr alltid brukade säga. Jovars.

Dagens låt: Upp ner upp ner - Bob Hund.
Hade de en låt som hette så? Johan? Du som vet. Iallafall - livet är ner och så är det upp. Vad kul när det är upp! Mer upp åt folket!

1 kommentar:

Knegarn sa...

den hette upp upp upp upp ner