Summa sidvisningar

onsdag 3 december 2008

Vad jobbar Madonna med?

Mamman, det vill säga jag, ligger i soffan och slöar och slappar efter en hård arbetsdag. I min näve: en skvallertidning som jag förstrött bläddrar i. Plötsligt dimper dottern, sex år, ner bredvid mig och pekar på en bild i tidningen. En bild på Madonna.
- Är det hon, vad heter hon nu igen.....
- Det börjar på M, säger jag.
- Madde? gissar dottern.
- Nä, men nästan. Maddå...försöker jag. Vill ju inte att det ska vara f ö r enkelt.
- Just det. Madonna! Jobbar hon med toapapper?
Ha ha ha, skrattar jag.
- Jobbar hon med skridskor då? fortsätter dottern envist.
Ha ha. Ha ha. Ha ha! Mer skratt från mammas mun.
När jag flabbat klart förklarar jag att det är Madonna som bland annat gör den där "tudududududu, tudududuudududdddudu....every little thing that you say or do....lalala... i'm hung up".
- Jaha, då vet jag.

Dagens låt: Forever young - Bob Dylan.
Tänk om man fick vara ung för alltid. Eller ännu hellre - om ens barn kunde stanna i växten nu och inte bli sådana där långa, gängliga, finniga, öööööhhhande varelser som bara blänger surt på en. Det hade varit nåt det.

Website counter

Inga kommentarer: