Summa sidvisningar

fredag 5 december 2008

Lennart istället för mig

Nej. No. Nixi. Njet. Det där jobbet jag blarrade om för två veckor sedan gick till en Lennart - inte till en Mirre. Är jag ledsen? Ligger jag och krampar på ryamattan? Svar nej. Jag blev nog snarare lite lättad om jag ska vara ärlig. Heltid är inte riktigt JAG får jag väl ta och trösta mig med. Och varannan lördag skulle jag också fått slava i en affär. Nu får Lennart rycka in istället. Rätt åt honom. Jag ämnar ligga på soffan och dega och tänka att "nu jobbar Lennart, vad skönt och mjukt det är att ligga här och bara softa...mmmmmm".
Liiite negativt dock att jag missar den saftiga lönen på minst 16.000:- i månaden - men vad sjutton skulle jag med så mycket pengar till egentligen?
Nehej du Lennart. Lycka till med ditt nya jobb - hoppas dina anställda är ena riktiga surdegar och att kundtillströmningen i "din" affär minskar. Jag lovar iallafall att tänka på dig varje onsdagkväll när du får jobba till sena kvällen.

Dagens låt: No more mr nice guy - Alice Cooper.
Tänk om Lennart visar sig vara en riktigt otrevlig snubbe och en helt värdelös chef? Då kanske de där två typerna som höll i anställningsintervjuerna ångrar arslet av sig. "Buhu....VAD DUMMA VI VAR!! Varför tog vi inte den där Mirre för istället? Hon som verkade så sympatisk trots att hon ju inte var lika frireligiös som oss. Buhu"

Website counter

Inga kommentarer: