Summa sidvisningar

söndag 26 april 2009

Drömma bör man



Helg = sovmorgon. Så var det förr. År 7fWe. Alltså för sju år sedan innan man fick barn. Nu är det ingen skillnad. Tisdag eller söndag = vakna innan klockan 6.00. Men jag ska inte klaga för det är ganska mysigt att en ung snygg rufsig man trippar in till ens säng och kryper ner tätt intill en. Lite yr i bollen.
- MIN mamma! säger han.
Jag säger inget.
- Men säga det! Du säga Min Mille!
- MIN Mille! säger jag med eftertryck och så är morgonen räddad.
- Har du drömt något? undrar jag.
- Jag drömt om en dinosaurie i skogen som luktade på min näsa. Han var orange. Och så kom Nova och sa till dinosaurien "Inte lukta på Milles näsa!" Men dinosaurier är snälla.
- Uhum, säger jag.
Jag har inte den blekaste aning om vad en sådan dröm om orangea dinosaurier kan betyda. Om gamla skräcködlor som luktar på ens näsa. Han menar väl inte...jag menar...jag brukar ju lukta på honom...nej, äsch, jag vet inte.
Mycket är jag men någon drömtydare är jag iallafall inte.

Dagens låt: Dreamer - Supertramp.
Aldrig att mina barn undrat vad en dröm är. Ändå så har de alltid svarat och berättat när jag har frågat och undrat över deras nattliga drömmar. Är inte det ganska....konstigt?

1 kommentar:

Anonym sa...

jo, faktiskt. hmmmm...