Summa sidvisningar

torsdag 23 april 2009

Man kanske skulle sadla om till kock?

Idag hade jag INTE tänkt gnälla. Inte alls. Jag ska vara positiv så jag ska. Trallalla, dumdidum, dobidodoo.
Barn är viktiga varelser. Viktiga och roliga. Jag jobbar med barn hela dagen. Och när jag kommer hem fortsätter arbetet fast nu oavlönat. Den eventuella lönen består kanske i en kram, en blöt puss mitt på snoken eller att man får ett nytt gulligt smeknamn som exempelvis "Bajskorvmamma".
I eftermiddag har jag haft hand om fyra barn eftersom två tjejkompisar var här till Wendy.
När det närmade sig matdags så sa Wendy: Du mamma. Kristina pratade så om din mat på skolan. Hon tyckte (här började jag tänka tankar som "jag är en oupptäckt stjärnkock!") att dina.............fiskpinnar och pommes frites var jättegoda!

Host. Harkel.
Jaha, vad kul, sa jag och började genast fippla efter paketet med Findus fiskpinnar inne i frysen. Och där var pommes fritsen ja! Perfa.
Klart att den där Kristina skulle få en repris av mamma Mirres fantastiska paradrätt!

Dagens låt: Shiny happy people - REM.
Jag älskar verkligen barn. Jag gör det. Hade jag vetat hur kul det var med barn så hade jag startat reproduktionen tio år tidigare. Minst fyra barn hade varit...mmm, visst, eller hur?

Inga kommentarer: