Summa sidvisningar

söndag 19 april 2009

Vill du bli min?

Hej. Det var jag igen. Här är soffan som jag vill ha. Jag har haft den innan. Lila var den. Från IKEA kom den. Till Jerker försvann den. Fan, fan, fan, vad jag ångrar att vi gjorde oss av med den. Så satans många sköna sovstunder framför teven den soffan gav mig under våra tre år tillsammans.....Tvätta den kunde man också göra förresten. Det kan man inte med vår nuvarande, DYRA, bängalosoffa. Skulle tanterna från TV4:s Rent Hus komma hit så skulle de ge upp varsitt skrik av fasa och hon, den ljusa muppen, skulle ta fram sina burkar för bakterieodlingar och så skulle hon topsa och ha sig och sedan skulle jag få se växande gröna slembollar i hennes burk efter nån vecka eller så. Brrr.
Nu har jag iallafall prutat på en röd sån här Nikkala-soffa på Blocket. För 400:- kan den bli min. Om han, den disträe typen som sålde den, bara kunde få ändan ur och ringa. Han lovade ju faktiskt att han skulle ringa idag. Avafan - jag ringer till honom istället. Imorgon ska soffan stå här. Hos mig. I källaren.
Vi kommer få det så fint tillsammans.

Dagens låt: Down under - Men at Work.
Så mycket tid som jag tillbringar här nere i källaren och så himla trist som det ser ut här. Allt är på undantag. Vi borde måla om. Vi borde piffa. Vi borde köpa nya mattor och så förstås - vi BORDE ha en röd soffa här. Borde, borde. I nästa liv så ska jag skärpa mig när det gäller allt.

Inga kommentarer: