Summa sidvisningar

söndag 5 april 2009

En solstolle till man

Spanien. Spanien. Spanien. Hade skägget varit en papegoja så hade han bara suttit på sin pinne och sagt Spanien. Spanien. Spanien. Skägget är nämligen Spanientokig. Vi var på Mallis förra året. Nu i år så fick vi tillbax så pass mycket på skatten båda två att vi bestämde oss för två veckor utomlands nu i sommar.
"Thailand?" försökte jag.
"Spanien" sa han.
"Grekland då?" fortsatte jag.
"Spanien" fortsatte skäggpapegojan enträget.
Duktig pippi. Så nu blir det Spanien. Och Alcudia - det ultimata svennealternativet. Men gillar Svensson något så brukar det vara bra. Får jag intala mig iallafall.

Dagens låt: Viva Espana! - Sylvia Wrethammar.

Fyrstjärnigt hotell. All inclusive. Bamseklubb. Solstol. Pool. Vilka underbart klingande ord.

Website counter

2 kommentarer:

Knegarn sa...

Ni som e musikmänniskor bode ju åka på Primavera sound i Barcelona

http://www.primaverasound.com/

Barasara sa...

Thailand?
What? Katten, du förvånar.
Spanien och två veckor låter sagolikt. Nästa gång tycker jag ni ska ta Italien. Viva Italia!

Själv fick jag ju restskatt så jag ska sitta hemma på händerna och mögla...