Summa sidvisningar

fredag 3 april 2009

Ett rent helvete - och Jesus han dog ju också

Snart är det påsk. Det betyder lite ledigt. GOTT! Eller nä,jo,nä,jo. Jo för att man slipper stressa halvt ihjäl sig på morgonen och nä för att jag alltid drabbas av städpanik. Städpanik kan man ju få om det ska komma en massa personer på besök. Det ska inte komma en massa personer på besök. Ändå känns det som om jag måste damma, dammsuga, tvätta gardiner, hänga upp andra gardiner, lägga på andra dukar, plantera om, städa yttertrappan, putsa fönster, tvätta alla kuddfodral, plocka påskris, pynta med påskpynt och och och och i all oändlighet. Dessutom så måste man baka, göra påskmat samt klä ut barnen till påskkärringar och ojdå, nu fick jag hjärtflimmer. Och nu dog jag. Men ingen ska kunna komma och säga att mina fönster inte var rena iallafall.

Dagens låt: Lazy - Deep Purple.

Men - man kan ju faktiskt ta och skita i allt också. Och bara ha kul. Dammigt men kul. Jag tror jag gör så. Det blir ju påsk ändå (VM i klyschor, någon?)....

Inga kommentarer: