Summa sidvisningar

onsdag 29 april 2009

Glass eller kiss?

Vid läggdags så vill ofta dottern att man ska sitta kvar en stund och prata "om något". Jag pratar gärna "om något". Det är kul.
Igår:
"Mamma. Vad vill du helst när vi är i Turkiet - kissa på dig eller äta glass?"
"Äta glass"
"Jaha. Jag med. Och det här då - byta hotell flera gånger eller bada i poolen?"
"Bada i poolen!"
"Jag med"
"Vad bra. Godnatt då".
"Godnatt. Och trevlig helg!"

Dagens låt: Summertime - Janis Joplin.
Idag har jag haft sandaler utan strumpor, ingen jacka med mig ut på hela dagen samt att vi har varit ute i en lekpark ända till klockan halv åtta på kvällen. Solen sken. Fåglarna kvittrade. Fontänen fontänade. Just nu är det väldigt lätt att leva. Mer sommar åt folket!

1 kommentar:

Barasara sa...

:)

Det känns som bäddat för en harmonisk semester när ni stämmer av på det sättet redan hemma.

En sak är helt säker och det är att du m å s t e inleda semestern med turkiskt bad. Det gjorde jag och syster när vi var där. Det var bland det mest fantastiska någonsin.