Summa sidvisningar

söndag 27 september 2009

Apropå onödiga prylar

En väckarklocka. Det behövs iallafall inte till mitt sängbord. Någon tupp hade jag inte heller behövt - jag hade ändå vaknat långt före han ens hunnit säga "kuck.."
Betyder detta att jag är en pensionär? Svar: nej. Mina föräldrar är pensionärer och ringer man till dom klockan halv tio på morgonen så låter de alltid rossliga eftersom att "de har precis gått upp". Det låter härligt.
Idag är det söndag, vilodagen, och jag firar förstås med att slå upp de rödsprängda kl.05.20.
Inte undra på att man är som en död sill på kvällarna......

Dagens låt: Wake me up before you go go - Wham!
Hur känns det när någon ruskar om en och säger "VAKNA! Du måste gå upp. NU!" Berätta - för jag vet inte. Men jag skulle lätt pröjsa en hundring för att få veta.

Inga kommentarer: