Summa sidvisningar

söndag 20 september 2009

Mitt nya liv börjar imorgon....


Undrar just hur min nattsömn kommer att vara inatt. Jag ältar allt nätterna igenom. Det är då, i mörkret, som jag plötsligt kommer att tänka på allt och inget som kan trigga igång mig och ge mig nervösa besvär.
"När kommer fakturan för badrummet?"
"Hur mycket kommer fakturan att vara på?"
"Tänk om jag aldrig mer får ett jobb".
"Vad ska jag göra resten av mitt liv?"
Ja ni fattar.
Imorgon måndag händer det dessutom två saker utöver det vanliga.
Ett: Jag ska ha en halvklass på förmiddagen i "livskunskap" och en halvklass på eftermiddagen i samma ämne. Barnen är 7, SJU!, år gamla och jag är lite nervös. Hur ska det gå? Hur ska det gå? Tänk om de mobbar ut mig?
Två: Jag och Lena J ska börja på gym på Friskis&Svettis imorgon kväll. Vi har bokat en instruktör och hela tjottaballongen. Här går funderingarna mest i banorna "Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag se seriös ut? Seriös och SMAL ut?"
Gulp gulp gulp.
Nej, jag känner på mig att här blir det inte många timmars sömn. Fast sova får man väl göra när man är död som dom säger.
Tjing!

Dagens låt: Stronger - Christina Aguilera.
Pösmagen ska bort! Gäddhänget ska bort! Valkarna som man stöter på både här och där ska bort! Jag ska bara äta upp de där sista chipsresterna ikväll. Men imorgon så....!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha fullständig rapport om både lektionen i livskunskap samt friskis-passet.
/L

Anonym sa...

Det kommer det kommer