Summa sidvisningar

fredag 11 september 2009

En sucker för

Idol - ett av mina absoluta favoritprogram på teve. Iallafall så här inledningsvis när det handlar om auditions.
Har inte juryn blivit elakare? Eller håller jag på att bli senildement (det börjar visst med att man blir väldigt blödig)? Jag vet inte. Men jag vet att i 99 fall av 100 så är jag ändå rörande överens med juryn. Det är bara så jäkla trist att de alltid ska skina upp så fort någon med lite skojsig klädstil gör entré. Har man scarf runt halsen, hårspänne i luggen, överdimensionerade glasögon och olika färger på dojjorna så MÅSTE man ju vara en stjärna. Eller hur? Därför var det så extra extrasurt när "störtsköne Allanballan" klev in i studion med sin gitarr och Bagge bara "här får jag en riktigt skön känsla" och Allanballan leende sa med släpig röst "vet du, det får faktiskt jag med".
Aaaargghh!!! Ta dina stora coola brillor och stoppa upp dem nånstans där solen inte skiner!
Idol-Jon (han har dessutom världens fulaste killnamn) är en sån där kille som ger mig ilsken klåda över hela kroppen.
"Jag får en kristen känsla här" sa Skägget.
"Jag med" sa jag. "Typisk pingstvän!".

Nä, roligare är det då med beiga, icke fullt så självgoda människor, som överraskar stort. Då blir jag alltid lipig (dement?) och väldigt lycklig.
Hurra för IDOL!

Dagens låt: Horray! Horray! It's a holi-holiday! - Boney M.
Lite semester är det allt. Ikväll lämnar vi iväg kidsen, målar dörrkarmen, käkar, tar vår första dusch hemma på TRE månader och sedan är det vi som kliver upp kl.05.30 imorgon bitti. Ska stå på loppis och dra in lite cash. Kul start på helgen!
Website counter

Inga kommentarer: