Summa sidvisningar

fredag 25 september 2009

Kan det vara?

Nej. Det är nog inte svininfluensan som dottern har fått. Det verkar snarare som gammal hederlig förkylning med feber. Hoppas jag. Själv så går jag bara och väntar otåligt. När kommer den? När kommer den? Borde jag inte få den (svinisen alltså) eftersom jag hoppar runt som en tokig i olika miljöer, miljöer med en massa kids som hostar rätt ut och nyser så det sprutar?
Eller så har jag byggt upp det totala immunförsvaret. Se där - något som är positivt med min dassiga situation!

Dagens låt: I want to break free - Queen.
Inomhus hela dagen idag. Fast. Låst. Enda gången jag kom iväg hemifrån var när en familj här i huset ringde mig, fru ordförande, och sa att de inte vågade sig upp på vinden eftersom det var fullt av getingar i ett av vindsfönstren. Jag gick dit. Två vuxna karlar och en tant stod där helt lama. Getingarna var många men slöa.
"Vi får ta och dammsuga upp dom" sa jag resolut.
"Javisst, visst" sa dom underdånigt.
När jag skulle gå så sa tanten att hon dessutom hade ohyra i köket som flög ut från skafferiet när hon öppnade dörren.
"Det är säkert bara fruktflugor. Jag har sådana med. Ställ fram en skål med vinäger, vatten och diskmedel så drunknar de där i" mässade jag, the expert, the invincible terminatorwoman, på.
Familjen tackade för hjälpen och jag kunde gå hem igen. Något malligare än vanligt.
Website counter

Inga kommentarer: