Summa sidvisningar

måndag 18 oktober 2010

Den vanliga skiten

Morgonstund på Drottninggatan. Jag och de två barnen sitter och äter frukost.
Mille får plötsligt mål i mun och pekar på mig och säger:
"Du är en bajskorv" och sedan pekar han på sin storasyster och säger:
"Och du är en bajskorv också".
Vi hummar. Tuggar och hummar.
Jag tar till orda.
"Om vi är bajskorvar - vad är DU då?"
"Jag? Jag är en vanlig människa!"

Dagens låt: When I'm 64 - Beatles.
Idag har jag känt mig jättekonstig. Yr i bollen. Öronsus. Stel i lederna. Explosiv huvudvärk som tonades ned med hjälp av två Alvedon. Och när jag var och handlade nyss så tyckte jag att jag såg lite suddigt. Hjälp! Vad är det som håller på att hända?
Nu är det jag som börjar motionera samt äta blåbär varje dag. Annars kommer den här 64:an aldrig att bli 64.....

Website counter

Inga kommentarer: