Summa sidvisningar

onsdag 20 oktober 2010

Svaret är

.....jag har INTE varit på nyöppnade bigga CityGross idag. Fast jag var lite sugen det ska erkännas.
5 dl grädde för 5:- är inte det ganska billigt eller? Men SÅ ofattbart sugen var jag faktiskt inte på grädde att jag satte mig i bilen och åkte i världens längsta snigelkö till ett helt igenkorkat A6. Nonono.
Jag tog det lugnt istället. Drack lite kaffe, såsade i soffan med morgontidningen, hämtade kidsen, blev lite barnledig eftersom Skägget fick för sig att släpa ut ungarna i regnet för att åka buss. Åkte till två secondhandaffärer. Köpte ett par halvsnygga Tretorngummistövlar (gud, vad jag har hakat upp mig på gummistövlar då!) för 30 pix, en barnbok, två bonader, ett förkläde, en liten 70-talsnecessär samt en ny, enormt ful, miniräknare. Puh. Nu ska jag bara göra rent toan så är jag väl förunnad en kväll i slapphetens tecken.

Dagens låt: Run runaway - Slade.
Mina kilon är det som ska springa bort. Bort från min mage, överarmar samt lår. Nu äter jag bara middag en gång om dagen. Inget fett på kvällarna. Håll igen med osten! Spara in på kakorna! Fredagschipsen då? Nej. Nu får det bli popcorn istället alternativt gurkstavar. Hej hej mitt nya liv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men, har du inte fattat att det är fett du ska ha!!! Kanske inte i form av grillchips utan mer "naturligt"... och gäddhänget är nog bäst att du vänjer dig vid;)) Går ej att träna bort/banta bort...Kram! Tuppen

randigkatt sa...

Hej Tuppen!
Gäddhänget är alltså bara att vänja sig vid då? Samt celluliter på armarna...på ARMARNA!
Blä. Jag vill ha Madonnas kropp.