Summa sidvisningar

torsdag 7 oktober 2010

Saker jag har retat mig på idag

1. Det har varit varmt hela förbaskade veckan. Vad händer när torsdagen kommer och vi ska ha en härlig friluftsdag med skolan? Fortsätter solen att skina, fåglarna att kvittra och värmen att värma? Ha ha ha. Ho ho ho. Vilket skämt. Är det friluftsdag så ska det förstås tokregna så man fryser ihjäl. Bu för dåligt väder, bu.

2. Regnkläder. Har jag regnkläder? Hur gammal är jag? Borde jag inte haft vett att vid det här laget ha skaffat mig en ordentlig jacka, regnbyxor och kanske en sydväst? Svar: Jo. En skarp varning är verkligen på sin plats.

3. Gummistövlar, modell osnygga. Jaha. Så har man låtit snålheten bedra visheten igen. Ville ha ett par ursnygga HUNTER-stövlar (cirkagurka tusen pickadoller), köpte ett par urfula gröna, jag upprepar GRÖNA, stövlar från Goodyear istället. På Adelövs marknad! (Dessa kostade bara två hundra pickadoller alltså "sparade" jag åttahundra kronor men istället så får man gå hela livet och reta sig på att man har fula stövlar. Har jag varit skotte i ett tidigare liv? Mycket troligt). Grr!

4. Att vi är så efterblivna när det kommer till teknik. Här är allt bull. Teven är bullig, datorn är bullig. Jag vill också kunna spela Spotify genom teven och se på filmer via Voddler. Kan inte en god fe eller iallafall någon datakunnig person komma hit och svinga sitt trollspö över allt tjockt här hemma? Pliiis.

5. Stenskottet i framrutan på bilen. Hur var det nu igen? Ja, just det ja. Det var förra månaden som jag fick NOLL kronor i lön och det är naturligtvis då som Skägget ska råka ut för ett stenskott på motorvägshelvetet. Hela rutan ser ut som ett spindelnät. Har gjort i nästan fyra veckor nu. Vem var det som fick ta tag i det hela och se till att ragga fram bästa priset på en ny vindruta? Började namnet på S? Nej. Började det på M? Ja, rätt. Allt ska man behöva gö......

Dagens låt: Mamma Mia - ABBA.
På gympan idag så spelades den ABBA-låten högt och alla barnen blev helt till sig. Jag också. Jösses, vilken bra låt! Hur fantastiska var dom inte egentligen, ABBA? Och varför har jag inte en endaste skiva med dom? Se där - en sak till jag har anledning att reta mig på.
Over and out.



Website counter

Inga kommentarer: